lördag 3 oktober 2009

Höst

Nu är hösten här, på riktigt. Det är sex grader kallt ute, det är frost på hela ängen i solskenet och jag har hittat rönnbär. Inte många, men dock några. Första oktober är äntligen förbi.
Nu kan jag njuta av den höga, klara luften, av min frostnupna näsa, av isen på vattensamlingen. Hösten är vacker, så länge det inte regnar och blåser...
Idag är det en solfylld dag, både utomhus och inne i mitt hjärta. Jag mår bra. Solen skiner överallt. Jag samlar lite glädje och lägger undan för att ta fram en annan dag.

Det är dags för mina nya stövlar att gå på hockey...väntar mig onda tår, men jag ska ju inte gå mycket, mest sitta ner och må gott! Ingen mat behöver vi laga idag, middag ute och sen avsluta kvällen hemma tillsammans med goda vänner och vin. Det är en optimal lördag för mig... Att få somna hemma i egen säng, med alla på plats. Säger det en del om ålder och bekvämlighet, mån tro?

1 kommentar:

Anonym sa...

Pia, du har ju alltid varit duktig på att skriva! Jag kommer ihåg när jag fick läsa dina hemliga dikter, läste med tårar i ögonen. Det här var också bra, väldigt bra. Berör...
Överraskar också, fast med glädje, när jag läser om de styrkor du hittat för ditt eget välmående. Fortsätt Pia, och Lycka till
& tack för att jag får vara en av dina läsare. / Britt