måndag 26 oktober 2009

Mera lättnad

Dagen blev aldrig solig, men jag fick skratta, jag fick omtänksamhet och jag fick uppskattning.
En godkänd dag, kryddad med lite extra lättnad på slutet. Äntligen har jag slutfört några självpåtagna åtaganden och känner mig lugn och fridfull till sinnes. Ett avslut är avklarat, ett annat avslut är påbörjat.

Min gula fina bok, som jag skrev om i mitt allra, första inlägg, är snart fylld till bredden av roliga ord, mysiga tankar och underbara små seriestrippar som passar in på olika medlemmar av min familj.
Jag har också börjat sätta in Era kommenatarer i min fina bok. Jag bygger ett förråd av Era ljuvliga, vackra ord till mig, ett förråd av sköna känslor, för mig att ta fram när helst jag behöver.

Idag köpte jag en alldeles ny skrivbok. En vacker, vit och ren bok, en alldeles tom bok. Den ligger på mitt skrivbord och väntar på att fyllas med glädje.

Min andra glädjebok.

Inga kommentarer: