onsdag 21 oktober 2009

Tyngder och lättnader

Vilken dag.

Idag har många tyngder lyfts från mina axlar. Självpåtaget arbete, som visat sig vara mer än förväntat, har legat som en klump i magen. Som ett ok över min nacke. Som tar kraft och ork, ersätter glädje med något annat, något som tynger.
Äntligen har jag tagit tag i projektet. Äntligen har jag sökt stöttning och hjälp. I kväll har många små, små ostyriga bitar fogats ihop och bildat ett rent, strukturerat resultat. På ytterligare någon timma eller två, kan jag känna mig färdig och nöjd.
Datorer och program, skrivare och internet, utskrifter och installationer, beslut och mejl. Alldeles strax en hel arbetsdag är avklarad, så här en kväll efter jobbet.

En liten paus på två sköna timmar, med kursen i ett nytt språk. Några ord och fraser som fastnade, under de få besöken i det vackra landet. Den enkla kunskapen, som fick mig att vilja mer. Som fick mig att vilja förstå hur språket är sammansatt, hur ljuden fungerar.

Jag lär mig italienska.

Inga kommentarer: