fredag 23 oktober 2009

Långa dagar, korta nätter

Efter gårdagens ärofyllda arbetspass om nio timmar, försökte jag mig på att sova strax efter ett förra natten. Det gick förstås inte, en bok fick tvunget aktiveras, läste till efter två, snurrade ett tag till. Plötsligt mumlade telefonen att jag skulle upp och klockan var kvart över sex.

Bilresa någon timma, trodde jag skulle somna, men gjorde naturligtvis inte det. Hade varit praktiskt med någon timmas tupplur under tiden någon annan kör mig dit jag ska. Möte hela långa dagen.
Läskig, extrasaltad lunch med sås av mjölkprodukt som förgiftade min mage. Lång resa hem, somnade inte då heller. Hade varit praktiskt. Igen.

Hemma - enkel middag med köpes smörgåstårta och mannagrynsgröt. Alla glada.
Jobbade vidare även denna kväll. Mera installation. Mera internet. Mera ekonomiska planeringar och förutsättningar. Snart klart.

I morgon är det fredag! Nej...det har redan blivit fredag, kanske dags att sova då?

Inga kommentarer: