fredag 5 februari 2010

Att hitta rätt

Jag hittade nyss en vän på Facebook. Jag hittade till och med två och slutligen faktiskt tre, under de sena, nattliga timmar jag spanat.

Man kan inte tro att det stället kan göra så mycket nytta. För en så'n som jag, som inte alls är särskilt kompis med telefoner, är FB ett fantastiskt och underbart ställe... Aldrig någonsin i hela mitt liv, har jag haft så mycket kontakt med så många personer under så lång tid!

En gång för länge sen - jag tror det närmar sig ett halvår nu - var jag totalvägrare. Inte, aldrig någonsin, vad ska jag med det till? Ingenting för mig!
En person i min närhet tog som vana att fråga någon gång, då och då. Kanske visa lite ibland, en sen kväll när vi druckit vin. Eller prata lite allmänt, om vad som hänt gemensamma vänner sedan sist...Nu är jag där. Och jag trivs, som fisken i vattnet!

Hur klarade jag mig någonsin utan?

Inga kommentarer: