lördag 13 februari 2010

Acceptera

Jag har haft en dag att vara tacksam över.

I kväll har min familj bjudit ut mig på bio med tillhörande middag, som en efterlängtad födelsedagspresent. Vi konstaterade att den här konstellationen av familj aldrig varit på bio tillsammans förut. Lillebror och jag har varit på Hitta Nemo, under samma tidsintervall som Syster, Storebror och Pappa var på Pirates of Caribien. Då var vi förstås på samma biograf, men vi kunde inte dela popcorn...

Dagens film kunde vi dock se tillsammans. Filmen hette Farsan. En komedi, som man dessutom fick gråta några tårar till, om man nu är funtad som jag. Det måste ju bara vara en perfekt film!
För mig var sensmoralen av vår valda film helt enkelt Acceptans. Att ha modet och styrkan att acceptera det som är sant. Att vara ärlig med sig själv och sina nära. Att leva efter sin egen sanning, inte efter andras.

Lev ditt liv, helt och enbart, som dig själv.

Inga kommentarer: