onsdag 9 mars 2011

Lycklig av ord

Den här veckan har handlat om att skriva, fast inte just här.

Skrivandet kan bestå av så mycket. Man kan skriva brev och dagbok, blogg och gladbok, mejl och sms, listor och protokoll. De två senaste valen handlar mer om jobb än om kul, men det ingår också. Alla de andra brukar vara hur roliga som helst att syssla med. Kanske inte heller de roliga varje gång, men alltid, alltid meningsfulla.

Att möta nya människor genom att skriva och läsa är något som många människor inte förstår sig på överhuvudtaget. Jag känner mig däremot naken om det inte finns ord i min omgivning. Om jag reser utomlands och inte har med mig någonting på svenska att läsa. Eller om jag bor i någons hem och där inte ens finns en endaste tidning eller bok att vila ögonen i. Det är för mig som om det inte fanns toapapper eller vatten.

Att hitta bloggens uttrycksform är som att se solen gå upp.

Inga kommentarer: