torsdag 13 januari 2011

Mera mat

Min lunch och middag för de närmaste dagarna gick åt på tre hungriga vargar. Två av dem åt med glädje pommes som tillbehör, jag själv valde avocado och ett par tomatskivor. Måste tänka om inför morgondagen, men eftersom jag kommer att vara hemma med Lille son, så är det lättsamt. Något hittar jag alltid i kylen.

I början av min arbetsvecka brukar jag inhandla lite matvaror att jobba med. Det är en ganska skön avkoppling att ta en lite längre lunch i början för att laga mat till alla veckans måltider. Det tar inte heller särskilt lång tid. En munsbit med kräftstjärtröra blir ofta dagens start när jag kommer till kontoret. Ungefär en deciliter majonäs, en burk kräftstjärtar, salt, peppar, chilikrydda, kanske lite lime och eventuellt ett kokt, mosat ägg blandas. Räcker tre-fyra dagar som min frukost.

Inga kommentarer: