lördag 29 januari 2011

En morgon med musik

Tidigt har jag vaknat denna lördag, före nio till och med. Så går det när man somnar före tolv!
Här på bloggen har jag hunnit städa bort julen och ersätta den med lite vår. Ute snöar det så man knappt ser en meter bort, med jättelika snöflingor. Knappt en minusgrad ens en gång.

Spotify är verkligen en gåva! Jag lyssnar på Cat Stevens och det är nog 35 år sedan sist, på vinyl förstås, hemma i vårt vardagsrum i lägenheten. Här samlas alla mina favoriter alldeles nära mig för att jag ska kunna plocka fram dem precis när jag känner för det. Utan att ta plats!
Musik är ju annars inte riktigt min grej. Jo, kanske, men det är så många runt mig som väljer olika sorters ljud, så när jag någon gång är ensam känner jag oftast att jag väljer tystnaden. Det är ytterst sällan jag sätter på musik. I dag var en sådan morgon. En morgon i musikens tecken.

En bra start på dagen, då kvällen blir festlig. Av alla årets tillställningar så är den första alltid Älgfest i Bygdegården, en gammal tradition i vår by. En härlig byafest där jaktlaget bjuder på mat, baserat på älg förstås. Lotteri och dans, gamla och unga, om vart annat.

Inga kommentarer: