lördag 20 mars 2010

En ny lördag

I morgon är en helt ny, lång underbar dag!

Först ska jag gå och lägga mig. Titta på tv, tills ögonen vill lägga igen, alldeles frivilligt. Sedan vaknar jag, någon gång i morgon. Kanske av att solen skiner in genom fönstret, om jag glömmer att dra igen gardinen.

Kliver upp, i lugn och ro. Äter lite brunch så småningom, kanske med morgontidningen om jag kommit mig för att hämta den från brevlådan.
Börjar fundera på vad jag ska ha på mig på födelsedagsfesten som äger rum på kvällen.
Kanske tar jag fram efterlängtad färg och duk och penslar. Kanske provar jag i morgon. Eller kanske inte.
Skjutsar dotter in till stan, samtidigt som jag återlämnar lilla, söta lånebil till kära mor.

Tillbaka hemma. Göra mig i ordning för fest, duscha, sminka, fina kläder. Paketera present med vackert papper. Känna in feststämning och glädjas med unga frun som fyller fyrtio. Ta ett glas vin.

Prata, skratta, dansa, leva. Gå på fest med goda vänner!

Inga kommentarer: