tisdag 15 september 2009

Ordning och reda!

I helgen har mor och jag haft en röj- och rensahelg. Jag kan inte riktigt förstå att det faktiskt är jag som skriver så där. Ordning och reda. Röj- och rensarhelg. Hur har det blivit så? Jag är en slarvmaja, en ganska lat person som hellre njuter än rensar.
Fast nu har något hänt med mig. Denna vecka njuter jag av att ha rensat. Jag går in i mitt välstädade förråd, tänder lampan, ser mig omkring på alla plastbackar med ordentlig märkning av olika innehåll. Jag drar ut en låda för att ta fram ett par vantar, hittar genast bägge paren, kan skjuta in lådan igen utan att något tar emot. Jag kan röra mig fritt på golvet, hitta skor och jackor jag inte sett länge.
Efter att ha lagt märke vad Ordning & reda gör för mig och mitt sinne, har jag till och med sett ut nästa offer: städskåp, medicinskåp och den stora sekretären med många lådor...

Inga kommentarer: