torsdag 21 oktober 2010

Trött och sjuk

De senaste dagarna har jag legat pall i sängen och sovit. Ont i bröstet, utan röst, med en fruktansvärd hosta. I natt sov jag sittande i fotöljen i vardagsrummet.
I dag var det dags att träffa fru Doktor, men jag höll inte alls på att avlida, hade inte ens lunginflammation. Det var bara den "hemska förkylningen" som härjar nu. Trots det sjukskriven i en vecka med ordination vila, frisk luft och hostmedicin.

Under hela denna vecka har jag inte ens startat någon dator. En snabb koll på FB söndag kväll, när jag fortfarande levde i upprätt läge. Därefter ingenting, trots att jag förärades en alldeles ny dator på onsdagkvällen. Den står där och väntar på mig, klar att användas. Släktforskningsprogrammet ligger i sitt cd-fodral och vill vara med nu.

Inga kommentarer: