torsdag 21 oktober 2010

Jag

En vän gav mig en uppgift för en vecka sedan. En uppgift som kändes alldeles för svår till en början, men sedan ganska spännande, eller i alla fall intressant. Åtminstone för mig. Att lista sju saker som inte är allmänt kända, om mig själv.

När jag började fundera trodde jag inte jag skulle hitta en enda, men ju mer jag tänkte på saken så hittade jag hur många som helst. Ett utkast på så där en femton-sexton punkter kom jag fram till i min glädjebok, men här begränsar jag mig lite mer, så hälften får räcka.

  • Jag älskar alla årstider lika mycket. När skolstarten börjar är jag ganska less på sommaren och inväntar med glädje mörket med jul och tända ljus.
  • Jag dras starkt till tre stycken I-företeleser: Indianer, Italien och Irland.
  • Jag är väldigt snabb på att läsa och för den delen, rätt snabb på att skriva också.
  • Telefonen är inte min bästa vän. Svara går bra, ringa upp är näst intill omöjligt.
  • När jag var liten var jag en grå mus. Väldigt blyg, ganska oansenlig. Att prata för fler än två gav orsak till magont och sjukdom. Att uttala en åsikt fanns inte med i min världsbild.
  • Jag tycker inte om att tävla, men gäller det att duscha snabbt så vinner jag alla priser, i alla kategorier.
  • Tycker inte om djupt vatten, men har korsat havet med egen båt. Jag tror inte Älskade maken håller med mig, men båten var stor som ett nötskal.
  • Från mycket unga år har jag varit dragen till det okända. I dagsläget har jag gått Reiki 1 & 2. Trean lockar starkt.

De senaste månaderna har jag inte haft några ord att skriva. Jag vet inte om det har lossnat nu, jag hoppas verkligen det. Jag tycker ju om att skriva, det ger mig inre frid.
Det är ganska precis ett år sedan jag började skriva, kanske har mina sinande ord berott på att jag har gått året runt, att jag skrivit om alla företeelser under ett år. Att jag, på något sätt, måste hitta något nytt att skriva om?

Inga kommentarer: