fredag 24 februari 2012

Nyttt år, nya möjligheter

Som jag har saknat detta skrivande! Flödet av ord som strömmar från mina tankar, genom mina fingrar, ner till denna plats i cyberrymden. Alla bokstäver som bildar meningar, tankar, åsikter och drömmar.

I flera månader har jag varit tyst. Som om jag befunnit mig i en tjock, grå dimma. Av och till har jag hittat glädjestunder, men ganska ofta har jag också varit djupt nere i någon sorts mörk grop. Gropen är min egen. Jag har haft svårt att se ljuset, trots att jag vet att det finns där ovan.

Alltför många otäcka saker hände under 2011. Alltför många i min närhet lämnade livet, alltför många skadade sig svårt. Alltför mycket hände, så att det till slut inte fanns några positiva tankar att dela med er andra, där ute i resten av världen.

I dag skiner solen och snön glittrar på ängarna utanför fönstret. Nu har jag bestämt mig för att klättra upp. Ett steg i taget.

Inga kommentarer: