lördag 28 augusti 2010

En arbetsam helg

En förgård till husvagnen är under uppbyggnad. Älskade maken, Store son och två arbetsamma kompisar till sonen har arbetat hela helgen. Själv har jag varit matmor och serviceinrättning under en kortare period. Min arbetsinsats kan inte på något sätt jämföras med deras, men lite har jag varit behjälplig.

Sitter här hemma med Lille son och Grannsonen, som barnvakt då Käraste grannen är på fest. Pojkarna leker med tv-spelet, äter muffins bakade av Älskade dotter och har det allmänt ganska bra. Själv surfar jag runt på olika sidor och söker gemenskap i cyberspace.

Diskbänken är fylld till bredden, tanken var att jag skulle ta itu med projektet efter maten. Tvätten från Lille sons skolresa ligger också och väntar under trappan. Räkningarna ligger i lådan och vill att jag tar itu med dem. Tror inte det blir något av det hela, inte idag.

Har en ganska lugn och skön stund här och kan konstatera att allt jobb finns kvar i morgon.

I morgon är en annan dag.

Inga kommentarer: