lördag 3 juli 2010

Viktiga saker, som aldrig syns

Så mycket har hänt mig på en vecka. Så många intryck, så många känslor.

Viktiga släktingar har ätit frukost tillsammans med mig.
Viktiga vänner har firat midsommar tilsammans med mig och min familj.
Viktig ensamtid har tillbringats, hemma i huset, ensam på stan, dygnet runt.
Viktiga beslut har tagits, som vi inte kunnat styra över.
Viktiga känslor svallar.
Viktiga råd behöver lämnas, ratas eller inte ratas.

Om man tänker sig, alla oss olika vänner, som en sorts planeter, kring en eller två eller tre solar. Om en enda liten planet rubbas, kommer alla de andra planeternas gång att förändras. Alla cirklar rubbas. Allt förändras, påverkas, blir till något annat. På ett eller annat sätt.

Så mycket har hänt, kring mig, runt mig, nära mig, under en veckas tid. Drömmar ringlar sig runt mig, i vaken tid, i sömn. Snärjer mig, upplyser mig, hittar mig. Lär mig.

Viktiga saker, som inte syns.

Inga kommentarer: