fredag 15 januari 2010

Sällsam eller skimrande?

Önskas: Domännamn till Daisy

Tankarna den senaste veckan har mest snurrat kring domännamn till min blogg, ett enkelt namn som jag tycker om. Som säger något om mig eller mina ord. Ett sammanfattande varmt och vackert ord, som får mig att må bra.
Mest logiskt hade väl varit daisyrowanberry.se, men lite omständigt är det ju... Om man nu ändå ska anstränga sig, kan man ju "möblera om" samtidigt, liksom.

Sol.se eller vildhallon.se fastnade jag för allra först, men det hade någon annan också gjort. Och så har jag kommit fram till att det ska vara .se och inget annat. Det känns mest hemtamt och tryggt.
Kan man känna sig hemtam och trygg med ett domännamn? Så är det för mig, tro det eller ej, annars hade skymning.nu kunnat vara aktuellt. Fast det hade kanske varit lite dystert? Det var inte tanken. Tycker om skymningen som tidpunkt på dygnet, inte skymningen som en deppig känsla.

Förutom ovanstående kriterier har jag bestämt mig för att inte använda å,ä,ö - lite trist är det ju att begränsa mina läsare till personer med svenskt tangentbord. Annars hade sällsam.se varit fint.

Jag är helt övertygad om att ordet jag söker kommer att uppenbara sig för mig, på ett helt oväntat sätt, inom en snar framtid. Så fungerar jag. Så fungerar mitt liv.

Om jag väntar ett tag, så kommer det till mig.

Inga kommentarer: