lördag 10 april 2010

Det finns ju andra Drömmar

Jag har aldrig haft drömmar och mål.

För mig har livet gått framåt, dag för dag, stund för stund. Jag har varit som en liten båt av näver, i en stor, vild fors. En liten, liten båt, som följer med strömmen, som ibland hamnar upp och ned. En liten båt, som lyckas vända tillbaka på rätt köl, som fortsätter med strömmen. Som guppar upp och ned, i ett vatten som tidvis har varit stormigt, som tidvis varit lugnt.

Jag har hittat mitt roder. Det har funnits där hela tiden, jag har bara inte sett det tidigare. Har aldrig förstått att det var mitt, att jag kunde själv. Nu är det jag som styr min båt. Jag hittar öar på vägen, som jag vill besöka. Det finns större landstycken längre fram, som jag kommer att utforska, ta del av, bli en del av.

Jag tar fortfarande en dag i taget, men jag styr själv. Jag njuter av det lilla.

Inga kommentarer: